08 maj, 2011

Ny Johan Theorin i höst

Medan jag fortfarande väntar på vårens återkomst (ja, det är sol men jag tycker att det ska vara varmt också), börjar höstkatalogerna droppa in. Och det finns en hel del kul i dem! Mest pepp just nu är jag på Johan Theorins Sankta Psyko, som jag hittade hos Wahlström & Widstrand.

Själva titeln känns ju sådär, men plotten - oj, oj, oj!
Lyssna på det här:
"... Smultronstället är inte riktigt som andra förskolor. Det ligger på andra sidan muren till Sankta Patricia - med öknamnet Sankta Psyko - ett säkerhetsklassat sjukhus där psykiskt störda våldsbrottslingar vårdas. Smultronstället är Sankta Patricias egen förskola, där patienternas barn vistas för att under noggrann övervakning få träffa sina föräldrar. En av förskolepedagogen Jans uppgifter blir att eskortera barnen genom de underjordiska gångarna som förbinder förskolan med besöksrummet på kliniken. Jan är en duktig pedagog men han har också hemligheter. [...] En natt när barnen sover djupt hämtar Jan nyckeln till källardörren, låser upp och börjar gå nedför trappan som leder in till Sankta Patricia."
OMG! OMG! Håret reser sig lite på armarna bara jag läser det där. Är sjukt nyfiken på hur det kommer att bli att läsa om något annat än Ölands-Theorin. Boken kommer tyvärr inte förrän i oktober, men jag tror absolut att den är värd att vänta på.
Läs mer om Sankta Psyko här.

2 kommentarer:

enligt O sa...

Ser också väldigt mycket fram emot Theorins nya. Verkar grymt spännande!

Emmas Bokhylla sa...

Ah, vilken harlig nyhet! Och den verkar rejalt lockande!