26 juni, 2008

On the road with Bruno K Öijer

Bruno K Öijer är mig veterligen den ende poeten med ett eget turnéschema. Eller? Kanske finns det fler, typ Bob Hansson eller möjligen någon bland spoken word-folket. Men Bruno är definitivt den ende med rockstjärnestatus. Det måste han ha lite cred för även om jag inte är något jättefan av hans böcker. För er som är det ser höstens turnéplan ut som följer, allt enligt Wahlström & Widstrand:

20 okt Karlstad Scalateatern
24 okt Göteborg Draken, 25 okt Göteborg Draken
31 okt Västerås Konserthus
01 nov Eskilstuna Teater
05 nov Hässleholms Kulturhus
06 nov Ystad Teater
10 nov Linköping Östgötateatern
11 nov Norrköping Östgötateatern
14 nov Örebro Hjalmar Bergman Teater
23 nov Stockholm Södra Teatern, 24 nov Stockholm Södra Teatern, 25 nov Stockholm Södra Teatern, 26 nov Stockholm Södra Teatern,
04 dec Malmö Palladium, 05 dec Malmö Palladium
07 dec Lund Lunds Stadsteater

Så nu vet ni vart ni ska ta vägen när, poesigroupies... Krama ert ex av Svart som silver i famnen och ge er ut på vägarna för att följa Bruno.

3 kommentarer:

Country Girl sa...

Hurra hurra - tack för den listan! Jag har lyssnat/tittat på Bruno två gånger i Göteborg och redan nu kan jag skriva upp mitt första kulturevenemang på min nya bostadsort - den femte november! Skönt att veta att man inte går miste om storheter som Öijer bara för att man bor i skogen.

Calliope sa...

Skogen? Skulle du inte tillbaka till Skåne? Finns i o f s lite skog där också, när jag tänker efter...glöm att jag sa något... Lycka till med flyttandet hur som helst!

Country Girl sa...

Först nu ser jag ditt svar här... Himmel vad man (jag) är retarderad ibland! Anyhoo - skog i Skåne? Oh yes! I massor! (Det är bara på Österlen som det inte finns så mycket skogar). Jag ska bo i norra Skåne, omgiven av ängar, kohagar och - skog! Och tydligen också en del kultur...
Tack, förresten.