21 juni, 2008

Edward och jag firar midsommar

Midsommar - hittills har det inneburit jordgubbar, glass och Edward Cullen. Jag är med andra ord mycket nöjd. Mitt förhandsbeställda ex av Eclipse hade vänligheten att dyka upp precis till helgen, så nu är det bara Edward, Edward, Edward. Och så sambon som någonstans långt bortifrån lite oroligt frågar "är den väldigt bra den där boken eller?".

Och jo, den är ju det. Väldigt bra. Jag är dock hård mot mig själv och ransonerar för att den ska räcka längre. 100 sidor om dagen, inte mer hur jag än bönar och ber. Det är tufft men vad gör man inte? Jag vet att när den är slut så kommer den stora tomheten att infinna sig och jag kommer pipa högljutt om att få gå och köpa Breaking Dawn. Vilket jag inte ska göra eftersom jag vill ha hela serien i likadana pocketutgåvor. Det är därför jag väntat ända till nu med Eclipse. Nördens dilemma: läsa nu eller få det fint i hyllan.

Läste för övrigt på Stephenie Meyers hemsida att hon tydligen börjat skriva på Midnight Sun, romanen som ska visa alltsammans ur Edwards synvinkel. Med tanke på att jag fullkomligt slukade det kapitel av den som hon lagt ut för läsning, så är jag hoppfull. Jag menar - hur skulle det någonsin kunna vara fel med mer Edward?

2 kommentarer:

Piratdrottningen Alwilda sa...

Mmmmåååååhhh ... ! Min man blev så fascinerad av mitt beteende att han var tvungen att läsa den första boken själv. Sedan trampade han runt lite misslynt i några dagar. "Vad är det?", undrade jag. "Jag har inget som jag känner för att läsa", gnällde han. "Men ... du vill inte läsa fortsättningen på Twilight?"
Han stannade upp och stirrade helt chockad på mig. "HAR VI DEN???!!!"
"Ja", pep jag. Och sedan fick jag inte kontakt med honom igen på en vecka. Så twilightguy behöver inte känna sig så ensam längre. (Ni har väl sett twilightguy? www.twilightguy.com)

Calliope sa...

Jag hade helt missat twilightguy, men han var ju kul ju! Och jäkligt ambitiös som snickrat en hel hemsida kring det...