03 september, 2007

Hälsa på Charles Dickens

Läser att man i Chatham, en timme utanför London, öppnat en litterär temapark där besökarna får stiga in i Dickens värld. Ficktjuvar, läskiga kloaker och råttor som lurar i dimman. Låter oerhört nördigt och även om jag egentligen inte är något fan av just Dickens - hur kul som helst! Viktorianska London -ooooh. Jag hade en serie böcker när jag var liten som handlade om en kille med en tekniskt avancerad hjälm som gjorde att man kunde resa i tiden. Om jag hade en sådan skulle jag landa där i dimman vid Themsen . Jag skulle säkert bli rånad och deflorerad på tre sekunder men det gör inget.
I brist på tidsresehjälm får jag väl ta mig till England och Dickens World. Är om inte annat något att besöka i väntan på det där Harry Potter-landet de ska bygga i Florida...Dit ska jag definitivt!

Inga kommentarer: