09 oktober, 2011

Dexter-nytt

Amazon skickar mail. Kanske skulle jag vara intresserad av att beställa den nya Dexterboken? Det är del sex, den kommer ut i dagarna och jag har ju köpt de tidigare. Du får den till ett väldigt bra pris, säger de försåtligt. Double Dexter.

Mmmhhhmmm, svarar jag, dröjande. M-hm.
För visst har de rätt i att jag har köpt alla de andra Dexterböckerna. Och jag älskar ju Dexter. Som koncept betraktat, och som tv-serie. Men böckerna? Njae. Jag vet inte. Det har ju gått kraftigt utför med böckerna, från del tre och framåt i serien. Böckerna har blivit ett blekt eko av vad tv-serien är. Så del sex? Köpa? Inte köpa? Kan omöjligen bestämma mig. Kanske struntar jag helt enkelt i boken, fortsätter att titta på säsong sex nu när den äntligen har börjat (och dessutom börjat mycket lovande), och så inskränker jag shoppingen till de här:

Stora svarta sopsäckar, Dexterstyle. Man kan ju inte annat än älska dem. Även om de är soppåsar.

Dexters sopsäckar säljs hos Showtime. Och ni missade väl inte den underbara Dexter-glassen?

4 kommentarer:

Böckerx3/Metta sa...

De är så snälla, de där Amazon, med att informera om sånt man borde köpa.

Helena (Dark Places) sa...

Dexterglassen var tyvärr inte på riktigt, utan bara ett roligt formexperiment av en Dexerfrälst Ben & Jerrysanställd (källa: B&J:s Facebooksida). Men de här sopsäckarna är ju för underbara! Gotta love them!

Calliope sa...

Amazon är alltid gulliga på det viset :D
Är tragiskt medveten om att glassen ju bara finns i idévärlden, men oj så glad jag skulle bli om de bestämde sig för att göra den!

Calliope sa...

Tror för övrigt också att det skulle bli väldigt mycket roligare att slänga sopor om man fick göra det i Dexterpåsar.