20 september, 2011

Bokmässepepp!

Imorgon bär det av mot Göteborg för bokmässan! Jag kommer att vara där alla fyra dagar som mässan har öppet, och i år har jag för första gången seminariekort för to-sön. Ska bli himla trevligt! Jag hoppas kunna lyssna på Jonathan Franzen (fast det lär väl bli svårt att få plats där - han har bara ett enda seminarium inbokat), Karl Ove Knausgård, Majgull Axelsson, Sofia Nordin, Torbjörn Flygt, Amanda Hellberg ... listan kan göras lång - och den har gjorts lång. Jag har fyra noggrant komponerade, fullskrivna excel-ark med de programpunkter jag helst vill se. Hysteriskt? Jajamen. Det är liksom tradition.


I vanlig ordning kommer jag troligtvis inte heller att se mer än max hälften av det jag har tänkt mig. Det gör man aldrig. Istället hoppas jag på att det blir som det brukar, att man springer på en massa andra trevliga saker som man inte hade en aning om skulle finnas. Men det jag ser allra mest fram emot är alla roliga mingel och andra event som är inbokade. Ska bli otroligt kul att träffa alla: bloggare, förlagsfolk, bokhandlare och författare.

Det är som sagt många olika sociala tillställningar inbokade i år: Forma Books fredagskväll på Ordenshuset, montermingel med Sekwa, montermingel med Printz Publishing, tweetup/bubbelmingel på Gothia på torsdag m fl. Och så har vi ju det fina bokbloggarrummet i sal R3 på andra våning. Där kommer jag att vara lite då och då under mässan, samt naturligtvis på lördag kl 16 då det är bokbloggarmingel.
Ska du också till mässan? Kommer du på något av minglen? Skriv gärna i kommentarerna, så vet jag vilka jag ska hålla utkik efter!

Vi ses på mässan!

13 kommentarer:

Böckerx3/Metta sa...

Jag ska på Forma, på torsdagen hade jag tänkt försöka kolla in Sekwa o lite annat på torsdagen, annars är de dåligt med planer efteråt, men man kanske är för trött?

Arina sa...

Jag ska inte på något mingel och saknar lite de vanliga gamla bloggträffarna. Inget är inbokat och det känns lite ensamt.

Boktagen sa...

Jag ska också dit, men bara på torsdagen så därför blir det inget mingel för mig. Vet inte ens hur alla bokbloggerskor ser ut ;)

Lyrans Noblesser sa...

Jag ska på Forma och bokbloggarnas mingel. Vi ses!

Hanneles bokparadis sa...

ska bara gå runt, tror jag

Anonym sa...

Jag har fyradagarskort men får se hur mkt jag orkar... Hade tänkt gå på mängder av mingel men nu blir det att åka hem till barnen i större utsträckning. Formas mingel o bokbloggarminglet tänker jag dock lyckashålla fast vid.

Calliope sa...

Kul, det verkar som om vi blir många hos Forma - jag har hört flera andra som ska dit också. Trevligt!
Arina: vilken/vilka dagar är du där? Vore kul att ses igen, ju!

a-lo (the book pond) sa...

Jag har lite ångest för att jag inte planerat tillräckligt! Har iofs ett par dagar till på mig att sätta schemat som jag ska avvika ifrån...

Arina sa...

Ja, det vore kul att träffas. Jag är där torsdag-fredag och kanske lördag med om det händer något kul. Tänker försöka få tag i Lyran på torsdag.

Calliope sa...

Arina: tors är jag t ex på mingel hos Sekwa (fr kl 17) och Novellix (fr kl 17.30) - titta gärna förbi där! Kommer också att lyssna på Karin & Petra när de pratar bokcirklar i Formas monter 12.20-12.50, så kanske vi ses där?

Cecilia sa...

Jag ska försöka ta mig till bloggminglet på lördagen, så håller utkik efter er då (om jag nu kommer iväg). Hoppas du får en riktigt trevlig mässa!

Arina sa...

Ska försöka ta mig till Formas monter i alla fall.

Ann sa...

Vi stöter kanske på varandra någonstans i springet mellan programpunkterna! Jag har ine gjort så noggrann planering än, men det känns redan som om jag har andan i halsen.