15 oktober, 2013

Teprovning: The English Bookshop Blend

Om jag kunde motstå att köpa med mig English Bookshops alldeles egna te när jag besökte dem i montern på Bokmässan? Naturligtvis inte.
Bortsett från att det hade den oväntade bonuseffekten att hela min väska luktade gott på vägen hem, så visade det smaka minst lika gott som det doftade. Det innehåller enligt etiketten svart och grönt te, bergamott, jasmine, tranbär och arom. Det har fin färg när man brygger det, fortsätter lukta gott hela tiden och smakar alldeles utmärkt! Det är en ganska bärig smak, god, stark och fyllig utan att helt ta över själva tesmaken. Och framför allt - det får mig faktiskt att tänka bok! Nog så viktigt i sammanhanget. Perfekt att ha vid läsfåtöljen en regnig eftermiddag. Extra pluspoäng för den söta påsen också. Mycket trevligt!

4 kommentarer:

Bokomaten.. sa...

Mm.. Eftersom man dricker det när man läser så blir det automatiskt att man tänker bok när man känner doften.:)

Johanna R sa...

jag är minst lika mycket tenörd som boknörd :)
så det där hade passat mig alldeles ypperligt.

Arina sa...

Jag tyckte det känns aningen karamelligt. Hade önskat lite mer jasmin. Men det är gott när jag vill ha ett riktigt smakrikt te.

Det mörka tornet sa...

Å vad gott det lät! Te, höst och läsning passar så fint ihop!!