16 mars, 2010

Sveriges Radios Romanpris till Aris Fioretos

Alldeles fel hade jag när jag igår gissade på att Alexandra Coelho Ahndoril skulle vinna. Istället blev det Aris Fioretos Den siste greken som vann Sveriges Radios romanpris 2010. Grattis Aris!
Och hur gick det med det direktsända glittret? Tja, det lät inte alls. Skrapade inte ett dugg i högtalaren. Jag är lite besviken, men ska försöka hämta mig. Tills jag har gjort det, föreslår jag ett besök på Aris Fioretos egen hemsida.

Läs mer om priset och boken hos DN, GP och Sydsvenskan.

Författarporträtt: Sven Paustian

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Det var fint att se de tre finalisterna läsa ur sina böcker, och det var fint att höra Anna Järvinen, roligt att prata med författarna efteråt.Men det var inte så glittrigt, eller hur?

Hermia Says sa...

Den siste greken är fantastisk! Så det var fint att han vann. Mäster är också bra och hade även den varit en värdig vinnare. Men Fioretos! Det kändes helt rätt!

Nja det kanske inte var så glittrigt men lite festligt ändå vara på gala bredvid radion.