06 april, 2011

Litterära tatueringar

Jag har ju skrivit om litterära tatueringar tidigare, och när jag nu hittade den här boktrailern hos fina Owlit, blev jag visst tvungen att skriva om det en gång till. Kolla på videon - det är omöjligt att inte bli sugen på boken!

Boken heter alltså The Word Made Flesh: Literary Tattoos From Bookworms Worldwide och beskrivs så här: a guide to the emerging subculture of literary tattoos — a collection of 100 full-color photographs of human skin indelibly adorned with quotations and images from Pynchon to Dickinson to Shakespeare to Plath. Packed with beloved lines of verse, literary portraits, and illustrations — and statements from the bearers on their tattoos’ history and the personal significance of the chosen literary work — The Word Made Flesh is part photo collection, part literary anthology written on skin.


Tror bestämt jag måste bokshoppa lite.
Läs mer om boken och se fler bilder på de fina tatueringarna här.
Bokbabbel skrev också om litterära tatueringar häromdagen. Anar jag en trend bland bokbloggarna? Jag väntar med spänning på att se vilken bokbloggare som först visar upp en egen, nygjord tatuering med bokmotiv. Något att fixa inför bokmässan, kanske?


4 kommentarer:

Bokbabbel sa...

Plötsligt börjar jag tänka på det där "fiction"-ordet nästan på allvar...!

Calliope sa...

Gör det! Gör det!

Metronyx sa...

Så sjukt bra idé. Jag blir lite avundsjuk för att jag själv inte kommit på det uppenbara att tautera in favvo-citat eller dylikt!

Evalinn sa...

Det är något med text på hud alltså...