13 november, 2008

Posten anropas

Meddelande till Postverket: jag har bara femtio sidor kvar i min Charlaine Harris-bok och jag planerar att läsa dem ikväll. Det betyder att om ni inte ser till att snabba på, så kommer jag stå UTAN BÖCKER IMORGON!!! (Och nej, de jag har olästa i hyllan räknas inte för de är inte lika roliga.) Katastrofen är med andra ord nära. Jag antar att ett så fint företag som Postverket inte vill att en sådan pinsam, jobbig situation ska förknippas med varumärket. Så skynda, skynda, nu är det bråttom som Gunde brukade säga.
För det är ju så käcka böcker jag har beställt:



American Wife av Curtis Sittenfeld (efter att ha läst den här recensionen blev jag ju inte mindre sugen heller...)
Tredje boken i serien för alla frankofiler med mordiska tendenser, Claude Izners The Montmartre Investigation.
Susan Hills The Woman in Black som jag tänkte skulle tillfredsställa mitt behov av spök.
Som synes en väl avvägd blandning inför helgen. Just nu längtar jag väldigt mycket efter att få hänga i Paris med Victor igen, så det vore lämpligt att Posten tog och tillfredsställde mina önskningar. Jag skulle avsky om något hände med det fina posthuset. Verkligen...

5 kommentarer:

Aidaho sa...

ibland får man verkligen konspiratoriska funderingar: de kan väl ändå aldrig sitta och tjyvhålla på bokpaketen?? Bokpaket borde ha sin egna gräddfil där på posten.

tell me, tell me, hur var harris?

Jessica sa...

De kanske tjuvläser? Sprättar försiktigt, läser lite, och om det är bra, läser lite mer. Och lite mer, och sen när boken är utläst, lånar ut den till sina kollegor. Sen skickar de den vidare. Jorå, så tror jag det är.

Anonym sa...

Måste. Ha. Woman in Black! Tack för tipset!

Anonym sa...

Klart att inte de olästa i hyllan räknas! Det är ju inte rätt dag för att läsa dem just nu - det är nyheternas dag. Hoppas ditt paket dyker upp som det skall

Calliope sa...

Uppdatering: det är lördag och ser jag något bokpaket? Nej. YNK! Jag tycker extremt synd om mig själv; jag ska jobba hela helgen och hade räknat med tröstläsning i fina nya böcker... Får tröstäta obscena mängder godis istället och se på Madagascar på tv :)