11 april, 2009

Surrealistisk påsk

Ahh, påsk! Denna fantastiska högtid när harar kör fram och tillbaka i små vagnar dragna av får, skickligt manövrerade i trafiken av kycklingar med ridspön under armen!

Jag letade efter en trevlig påskbild att sätta hit, men hittade bara bisarra saker - om någon söker inspiration till skräcknoveller med mardrömskaraktär är det bara att googla "påskkort" så hittar man allt man kan önska sig. Man kunde göra en hel novellsamling på temat. Den skulle få Alice i underlandet att verka socialrealistisk.

Nåväl. Påsk känns också som en bra läshögtid; inga måsten med familjen, inget annat än trista Jesusfilmer att se på tv. I mitt påskägg låg tredje boken av Dexter, som jag trots viss reservation (se föregående inlägg) har börjat läsa. Jag ska ta med mig den och en ohälsosamt stor påse godis ut på balkongen och njuta av solen. Hoppas att ni gör detsamma!

Glad påsk önskar Calliope!

Inga kommentarer: