25 januari, 2008

Små, söta djur som borde tvätta munnen med tvål

Jag vet, jag vet. Det här är inte varken rumsren eller intellektuell humor. Men i slutet av en lång vecka på jobbet är det ganska skoj ändå:



Små ulliga kattungar som säger fuck you. Bedårande kaniner som ler och väser ord så fula att jag inte ens vågar skriva dem. Jepp, det är roligt. I samma stil men med något mer polerat språkbruk finns även den här:
Frågan är - vill vi verkligen veta det? Jag såg en datorannons i veckan där man kunde få en kamera på köpet "så att du kan kolla vad som händer hemma när du inte är där" men jag tror att jag är lyckligast ovetande. Jag menar, får man inte bara magsår av att sitta på kontoret och se att katten tuggar i sig kashmirhalsduken och att hunden bajsar på köksgolvet?? Nu kanske jag har fördomar om hur djur uppför sig här, men för den som fortfarande tror att de är änglar på fyra fötter rekommenderar jag John Grogans bok Marley and Me som jag skrev om här. Jag tror inte att Grogan hade mått bättre av att ha nämnda kamera.

Inga kommentarer: