12 mars, 2008

Snyggaste vampyrerna i stan

Egentligen vet jag inte varför jag sitter framför datorn; jag borde ju befinna mig i soffan med mitt alldeles nya, fina ex av Charlaine Harris All Togheter Dead som äntligen kommit i pocket. Smidig som jag är tvingade jag iväg sambon till SF-bokhandeln för att köpa den medan jag var på jobbet. Hehe. Det gäller att planera sitt liv och leverne väl. Å andra sidan är det inte så där värst synd om honom; han köpte en Lovecraftserie till sig själv.

Till skillnad från de tidigare delarna i serien om Sookie Stackhouse går omslaget till All Together Dead i gult. Det blir alltså en oväntad bonus att man kommer kunna påskpynta med den. Dessutom upptäckte jag när jag fick den att pocketutgåvan fått glitter på utsidan - kollar man noga på Sookies kläder så glimmar de. Flashigt! Omslaget är som vanligt gjort av briljanta Lisa Desimini. Hon har illustrerat inte bara Charlaine Harris böcker utan också titlar av ett helt knippe andra författare. Dessutom gör hon egna barnböcker. Se mer av alla hennes fina illustrationer på hennes hemsida. Det är sådant som får mig att önska att jag också kunde rita något mer komplicerat än steckgubbar.

Och när vi nu ändå är inne på Desimini; kolla vilket tjusigt omslag hon gjort till nästa del av Sookie Stackhouse, From Dead to Worse:

Det är illa att jag börjat köpa serien i pocket och därför måste vänta typ ett år tills jag får köpa den... Den ser ju sjukt spännande ut. Jag undrar om det är Bill som hänger där ovanför Sookie? Ska de bli ihop igen? Spänningen är olidlig.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Säkert old news för dig, men du vet väl att det är en HBO-serie på g som bygger på Charlaine Harris' böcker? Jag log i kaffekoppen när jag läste om 'et i DN häromsistens. Mer vampyrer åt folket!

Vad tycker du om Laurell K Hamilton förresten?

Calliope sa...

Jodå, jag har hört om tv-serien! Jag väntar på den med den där skräckblandade förtjusningen som är typisk för de tillfällen när de gör film av böcker man gillar. Hoppas på något i Buffy-stil :)

Laurell K Hamilton har jag faktiskt inte läst; jag var på väg men blev avrådd av en vän som dissade henne totalt och sedan vart jag inte så sugen längre. Men jag kanske borde ge henne en chans? Har du läst?

Anonym sa...

Jag är faktiskt Laurell K Hamilton-oskuld än så länge, men inte länge till. Fyndade "The Laughing Corprse" på rean och det kanske är dumt att inte börja från början i serien, men jag gillade titeln. :)

Anonym sa...

Hur kommer det sig att varje gång jag får syn på en bok i sfbokhandelns nyhetsbrev som jag bara måste läsa så har du antingen läst den eller håller på att läsa den?
Det här är iaf ännu en sådan bok. xD Haha!

Calliope sa...

Det är för att du och jag delar samma goda smak :)

Anonym sa...

Haha, aa måste vara så ;)
Kul iaf. Om jag är osäker på om en bok är bra så kan jag ju alltid kolla vad tycker om den. *s*