30 november, 2007

In i december med Auster

Vintage Paul Auster står det på baksidan av Paul Austers Auggie Wren's Christmas Story. Det låter ju bra, om inte annat med tanke på att Paul har gjort mig lite besviken med sina senaste böcker.

Vintage-blurben fick mig på fall redan förra året och jag beställde då en bedårande liten utgåva från Amazon. Rött linne i ryggen och så en massa roliga illustrationer. Jag såg framför mig hur jag skulle mysa under en filt och läsa den samtidigt som jag smällde i mig knäck & pepparkakor i väntan på jul.

Nu blev det inte så - när december väl kom så hade jag glömt bort boken och när jag hittade dem igen i hyllan var det redan februari och då kändes det lite unket med julberättelser. Men i år är jag redo. Första december imorgon och jag sitter här med boken i handen. Varm glögg och vintage Auster. Jag kan tänka mig tråkigare sätt att tillbringa första advent.

***************************************************************
Och ja, jag tappar bort böcker i mina bokhyllor ibland. Det är inte första gången det hänt. Ibland har jag till och med köpt samma bok två gånger bara för att jag glömt bort att jag har den. En del säger att det beror på att jag har för många hyllor och för många böcker. Hm. Kan omöjligen stämma.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur många hyllor och böcker har du då?

Calliope sa...

Åtta hyllor...fast då ska det till mitt försvar sägas att de även rymmer sambons böcker...

Spectatia sa...

Tack för boktips. Har just läst och gillat Oracle Night så lite jul-Auster låter ju hur rätt som helst. :-)