21 november, 2007

Slutet är nära II

Är det ingen som bryr sig om Harry längre? Eller har alla barnen växt upp och lärt sig engelska? Något måste hur som helst ha hänt. Igår ojade jag mig över att så få bokhandlar hade nattöppet, men när jag läser tidningen idag inser jag att det nog snarast var synd om det fåtal som öppnade portarna mitt i smällkalla natten. Kolla in den ynkliga kön här till exempel: http://sydsvenskan.se/lund/article281412.ece
Det roligaste i sammanhanget är att de faktiskt står i kö - det hade väl knappast behövts när de bara är typ 10 st?
Någon som vet om det var lika illa överallt?

2 kommentarer:

Mikael Holmström sa...

Oj! Tio pers i kön, det måste vara ett tecken på att Lund är mer litterärt än Göteborg. Här öppnade Wettergrens inte förrän sju, och då stod det två (2) personer i kön. En mamma och hennes barn. Slutet verkar inte vara nära, det är för längesen förbi. Ett tecken på att globaliseringen slutligen nått även ungdomslitteraturen? :-)

/ micke

Calliope sa...

Hihi :)
Ett tecken på att de små Harry-barnen kanske inte är så små längre, tror jag. De har lärt sig läsa engelska (med hjälp av just Harry, kanske?) och tog den nog på original i somras.
Tycker lite synd om de två i Gbg; måste ha känts lite pinsamt att vara ensam och hysteriskt angelägen om att få den. Hysteri gör sig ju som bekant bäst i grupp.