03 oktober, 2007

English, please

Läser hos Virago att de har filmatiserat ytterligare två av Sarah Waters böcker. Affinity kommer som serie på BBC med start i april nästa år och i mars börjar de filma The Night Watch. Jag tyckte mycket om filmatiseringen av Tipping the Velvet, så det ska bli roligt att se hur de lyckas med dessa. Hoppas det blir sådär härligt engelskt som bara BBC kan, så man vill klä sig i tweed och dricka te med gurksandwiches. Tror att framför allt The Night Watch kan göra sig bra som serie. Ska bli spännande att se hur de löser berättandet i den - romanen har en alldeles egen uppfattning om kronologi.

1 kommentar:

Erika sa...

Jag har faktiskt inte sett någon av filmatiseringarna, även om vi har Fingersmith som dvd på jobbet. Ska nog låna snart.
Hittills har jag bara läst Nattvakten som jag ÄLSKADE, så jag blev jätteglad när du skrev att de ska göra även den som tv (även om jag från början föreställde mig att den nog skulle bli film och gå upp på biografierna)... Men BBC litar jag på, deras serier håller i princip alltid god kvalitet.