10 augusti, 2008

Kisse kom hem!

Att Neil Gaiman var en finfin kille visste vi redan, men när han dessutom skriver inlägg som detta på sin blogg smälter man ju fullständigt och säger naaawh med sockrig röst:

Ett par dagar senare visade det sig att hans kissemisse verkligen var blind :(
Men nu har hon åtminstone varit hos vetrinären och kommer kanske få medicin...

Själv har jag total kattabstinens eftersom min katt fortfarande är på sommarkollo hos svärmor och leker med hennes 5 andra katter - kul för honom men trist för mig. Därav författar/kattinlägg. Därav slaviskt följa Hitta hem på tv4 hela veckan och fundera på om det inte är dags att bli stödhem åt någon stackars behövande katt. Därav allvarliga planer på att kidnappa grannens katt. Herregud. Jag kommer sluta som en crazy cat lady.

Uppdatering: det finns visst en hel förening för såna som mig...

2 kommentarer:

FRIDA sa...

Åhhh jag saknar min katt också. Han har bortadopterats till en äldre, kedjerökande kvinna som bor i en skog. Hon matar honom enbart med tonfisk på burk så han trivs säkert, men åhhh vad gärna jag hade velat kela med min Sherlock. Han är världens roligaste katt. När min man en gång skällde på honom för att han skrek och rev på vår dörr kl. 4 på morgonen gick han direkt och kissade i makens gitarrfodral.

Nu har jag en ny blogg!

/Frida, http://fridasforfattardrommar.blogspot.com/

Calliope sa...

Hihi :)
Varför har ni adopterat bort honom? Låter förvisso som att han har det alldeles ypperligt, men ändå?