05 augusti, 2008

Dagens ord: bokzappningsapparat

Det finns bara ett möjligt ämne idag - Breaking Dawn-väntan. Jag vaggar omkring som en äggsjuk höna framför brevinkastet i hopp om att mitt paket från Amazon ska ha spöktransfererats hit istället för att som planerat åka båt/flyg. Det finns ju så många smarta forskare; varför har inte en enda av dem byggt en bokzappningsapparat så man kunde få boken i sin hand sekunden efter att man klickat på "köp"? Det hade underlättat.
Nu lär jag få vänta några dagar till och när den väl kommer vet jag ändå inte om jag ska börja läsa den direkt eller vänta tills jag har en ledig helg. För om jag börjar läsa och sedan måste bryta mitt i för att gå till jobbet så kommer jag inte gå till jobbet och det blir ju trist... Får fundera på hur jag ska lösa det där.
Tills dess den kommer roar jag mig med att mumsa på blåbärsbullar ur Leilas A Piece of Cake. Bakade dem i förmiddags. Ska du göra dem är ett hett tips att inte använda pappersformar - blåbären innehåller så mycket vätska att det trots maizena i fyllningen. Använder man då som jag gjorde pappersformar rinner det ut blåbärssaft överallt. Det var himla festligt...


8 kommentarer:

Sarah sa...

Jag har zappats tillbaka till 1996 och blivit femåring på nytt. Väntan efter "Breaking Dawn" är inte bra för mina vuxenpoäng...

Piratdrottningen Alwilda sa...

A Piece of Cake och Breaking Dawn är mina favoritämnen att blogga om den här månaden.

Eller okej då - det är det enda jag bloggar om den här månaden.

Calliope sa...

Vuxenpoäng och Breaking Dawn kan inte nämnas i samma mening ;)

Och Alwilda-brukar det inte heta två goda ting tillsammans - alltså torde det inte vara några problem att fortsätta på den inslagna vägen.

Anonym sa...

Dessvärre blir det ännu längre väntan på filmen. Läste på imdb att Twilight har premiär i Sverige den 6 mars, och inte 12 december! Buhu...

Sarah sa...

Är det bara jag som har drömt eller fanns det inte fler kommentarer på det här inlägget nyss?
Är det något fel på blogspot, för kommentarer har försvunnit hos mig med? :o

Calliope sa...

Det här är skumt - jag får mail där jag kan se att ni skrivit fler kommentarer till det här inlägget men de visas inte här? Mysko.

Calliope sa...

test

Calliope sa...

test