16 oktober, 2012

Snyggaste förlaget

Kanske kommer det att se ut så här:

så här:


eller så här:


Oavsett vilket, måste det ju liksom se fint ut på kontoret när förläggaren läser inkomna manus. Vad jag pratar om? Att Johnny Depp ska starta ett eget bokförlag, naturligtvis. Enligt Svt ska förlaget heta Infinitum nihil och ge plats för "autentiska, frispråkiga och visionära idéer och röster". (Och ja, det låter ju tämligen pretentiöst ... men det förlåter vi så gärna, eller hur?) Första boken blir en biografi om Bob Dylan och den väntas komma ut 2015.

5 kommentarer:

Leah sa...

Åh, synd att jag förmodligen aldrig kommer att skriva en bok på engelska (om än någon bok över huvud taget). Det vore häftigt att eventuellt få tala om böcker tillsammans med Herr Depp. :)

Lingonhjärta sa...

Åh! Det får gärna se ut som på alla tre bilderna :D Har alltid funderat att skriva på engelska så det kanske är dags nu! Peppad blev jag i alla fall.

Elen sa...

Jag blev precis lite förälskad, tack för det.

Cinnamon sa...

Johnny Depp! <3

Calliope sa...

Hihi, jag anar att stackars Johnny kommer få brevlådan full av manus från aspirerande (företrädesvis kvinnliga) författare, redan innan han har fått igång förlaget ...