28 oktober, 2012

Halloween Nr 8: Av presentspöket önskar jag mig ...

Vadå, är det bara på jul man ska skriva önskelistor? Nä, det går ju inte. Jag tycker att vi tar och inför som tradition att på Halloween, då får man önska sig allehanda läskiga böcker. Jag vill ha de här (och många till, men nu försöker jag framstå som måttfull):

John Harwood - The Asylum

Mattias Hagberg - Rekviem för en vanskapt
'
Novellsamlingen De odöda

Barbara Weisberg - Talking to the Dead
(den här har jag faktiskt redan, men jag
önskar mig tid att läsa ut den)
Jag är lite osäker på om presentspöket vill att man ska vara snäll eller elak under året för att få böckerna på listan, men det lär väl visa sig ...
Vilka böcker önskar ni er av presentspöket?

Följ Calliopes Halloween-special! Klicka på etiketten "Halloween"
nedan eller i högerspalten för att se alla inlägg. 

7 kommentarer:

Eli sa...

Jag har precis läst ut The Seance av John Harwood så jag önskar mig nog The Asylum jag också! Och The Haunting of Hill House. Och The Stand. Och..

Lingonhjärta sa...

ÅH DREGGEL! Nu vill jag ha alla de här ju. Och The Twelve...

Arina sa...

Det var först när jag läste kommentarerna jag fattade vem John Harwood var men nu önskar jag mig också The Asylum.

Det mörka tornet sa...

Jag har bara läst De odöda så jag vill ha alla de där..plus the seance!!

Calliope sa...

Åh, jag tycker att det är så fint att det har blivit en hel liten Harwood-pepp nu! Alla ska läsa! Nu!

Bokomaten sa...

Du vet att Neil Gaiman har en kampanj på gång för att starta en "ge bort en bok på Halloween"-tradition?=) Mycket, mycket bra tradition tycker jag, för naturligtvis måste det vara på tema då också!!

Calliope sa...

Jag såg att han skrev om det på Twitter, ja. Mycket fin idé! Tycker att vi anammar den på studs!