03 januari, 2010

Björnen och elefanterna

Det sägs att elefanter har så bra minne att de aldrig någonsin glömmer en oförrätt. Har du gjort en elefant förbannad, bör du hålla dig ur dess väg resten av livet om du inte vill riskera att drabbas av något hemskt. Detsamma tycks också gälla Björn Ranelid, som i gårdagens oförglömliga avsnitt av Stjärnorna på slottet visade att det inte bara är elefanten som minns sina ovänner. "Jag knäcker imaginärt ryggraden på alla som har ljugit om mig" säger han och ser ut som om det finns åtminstone en liten parentes kring ordet imaginärt. Jag sitter klistrad i tv-soffan och pendlar mellan att skratta så jag storknar av alla oneliners han kastar vilt omkring sig (varav "Jag tycker om kvinnor som tvättar trosor" framstår som den mest minnesvärda) och mellan att storögt följa hans upptåg.
Det har inte gått många timmar på det nya decenniet, men jag vågar redan nu utnämna gårdagens timme av Stjärnorna på slottet till något av det bästa som kommer visas på 00-talet. Se avsnittet på SVT Play! Missa INTE.

5 kommentarer:

Paperback Lover sa...

Intresset för Ranelid var stort igår efter Stjärnorna på slottet. Det utan tvekan mest lästa inlägget på min blogg var en recension av "Synden" av Ranelid som jag skrev i november 2008. Lite kul faktiskt!

Bokomaten.. sa...

*asg* VAFÖR har man inte TV..;-) Får nog bli en SVTPlay-tripp nu.:)

Calliope sa...

Ja! Titta! Du kommer ha kunglig underhållning i en hel timme!

Alices och Lyras Bokhylla sa...

Hejsan!
Det här är lite flummigt, men vi har gett dig en Award, som Kreativ Bloggare. Kolla in vår blogg, där har du den. >.<

Calliope sa...

Nej, inte flummigt! Kul! Tack så mycket!