04 januari, 2010

Nytt år - nya kläder

Jodå, du har kommit alldeles rätt. Det är nytt år och Calliope Books har fått ett nytt utseende. Hoppas att ni gillar det lika mycket som jag!
2010 innebär inte heller bara ny outfit för bloggen, utan också delvis nytt innehåll. Ni kommer fortfarande hitta allt om alla böcker jag gillar - eller inte gillar - och allt som har med dem att göra. Eder Calliope kommer inte sluta läsa. Men det kommer förhoppningsvis också att handla en hel del om skrivande och resande (det senare företrädesvis med litterär prägel), eftersom det är vad jag har tänkt att ägna året åt. Jag hoppas att ni vill hänga med även framöver och att ni fortsätter kommentera och höra av er lika mycket som ni brukar! Vi ses!

14 kommentarer:

camilla sa...

Snyggt! Fortfarande Calliope-style, men nytt och snyggt :) Härligt!

Eva sa...

Gott Nytt år Calliope!
Har firat jul länge och omsorgsfullt och har därför inte läst dig på länge! Gillar verkligen din nya look!
På tal om din anteckningsbok med lästa böcker, så plockade jag fram min. Jag började när jag var 14 och höll på i 22 år med några luckor. Slutade när jag fick barn, men har börjat igen för en tid sedan. Håller med dig att det slår alla sorters dagböcker. Böckerna säger precis vem jag var just då.

Anonym sa...

Mycket tjusigt, måste jag säga!
Och det där med resande med litterär prägel låter väldigt intressant, ser fram emot att läsa om det.

Hermia Says sa...

Det ser så fint ut! Fint skrivet också om ditt litterära 00-tal.
Gott nytt år!

Arina sa...

Väldigt tjusigt! Jag kommer i alla fall att hänga med i fortsättningen, det här var en av de första bokbloggarna jag hittade till.

Bokomaten.. sa...

Ohm men himmel så fint här har blivit, man får ju riktigt lust att storstäda och fixa "hemma" själv.. Får dock bli en dag när orken återuppstått för nya året.:) Vrålsnyggt är här i alla fall... känns som man vill turista här var eviga dag bara för att försvinna in i den snygga dekoren.

Bokomaten.. sa...

Oh naturligtvis.. JA, klart man tittar in när det hanlar om ditt skrivande och resor, också!.:-) Nästan så jag blir avis, trots att jag gud förbjude inte vill bli av med jobbet.

Calliope sa...

Gud så glad jag blir över att ni gillar mitt tilltag! Ett tag var jag rädd över att svära över html helt i onödan... det är svårt att vara virtuellt snygg när man inte är så teknisk :)
Ska göra mitt bästa för att fortsätta vara läsvärd - scout's honour!

Cinnamon sa...

Din sida är supersnygg. Självklart kommer jag fortsätta att titta in. :)

Paperback Lover sa...

Mycket fint Calliope, ska bli intressant att se vart du ska styra kosan under detta resande år!

Rebecca sa...

Snyggt! Klassiskt! Stilrent!

Camelia sa...

Lovely dear! Det här var verkligen en vacker design! Och så lite nya godsaker att se fram emot under året! Tackar! Ska med glädje hälsa på hos dig, som jag i o f sig alltid gör, men med ökad läslust. Lycka till med ditt nya år! När du skrev om läsboken fick jag sådan trägen nöd att själv genast införskaffa en dylik och börja. Det var så roligt och intressant att läsa om ditt decennium, så personligt.

Maria sa...

Snyggt! :D

Holly Hock sa...

Vad kul med litterära resor! Det ska bli mycket intressant att läsa. God fortsättning! /Therese