17 februari, 2009

Spice up your Austen

Det finns ingen dag så trist att den inte kan piggas upp av en skojig bok. (Hoppas jag i alla fall.)Den här till exempel, borde kunna förgylla också den mest snöslaskiga februaritisdag du kan tänka dig:
Underbar! Varför har ingen tänkt på den idén tidigare? Två goda ting tillsammans, typ... Fast vänta nu, den kommer inte ut förrän i april... Nåja, det kan funka det också. April being the cruelest of months and all.
Samma förlag, Quirk Books, ger även ut den här till synes oumbärliga handboken för alla flickor med behov av att diagnosticera sin partner:

Den verkar innehålla mycket nyttigt. Hör här:
"How to Tell If Your Boyfriend Is the Antichrist teaches women to identify the warning signs associated with a spectrum of Mr. Wrongs, including:
Cult leaders (”Does he have a problem with authority?”)
Insufferable bores (”Does his dog wear a bandanna?”)
Steroid addicts (”Do you admire his cleavage?”)
Narcoleptics (”Is his face often soiled?”)
Trekkies (”Does he lapse into Klingon during orgasm?”)
Hi hi hi! Jag gillar undertiteln också. How to tell if your boyfriend is the Antichrist (And if so, should you break up with him?)

Jag har aldrig hört talas om Qurik Books tidigare, men som det ser ut på hemsidan verkar de ju ha en massa roliga, fullständigt onödiga men just därför oumbärliga böcker. Måste kollas upp!

2 kommentarer:

ellen! sa...

tack för tipset! den där antichrist-boken ska jag absolut skaffa, hehe...

Fia sa...

Åh wooow, jag har alltid undrat om min kille är the antichrist, nu måste jag genast rusa å beställa hem denna bok!