26 februari, 2009

Calliope söker jobb

Det är dags för Calliope att röra på sig. Ett samtal med vår überchef visade att mitt jobb kanske snart inte är ett jobb, eftersom det ska dras in till höger och vänster. Tror bestämt det kallas krismedvetande. Tror också att den berömda frasen "inget är bestämt ännu, men jag ville informera dig om läget" yttrades. Hrmpf. Det suger att ha idel äldre kollegor när strikta LAS-regler tillämpas.

Nåväl. Varför sitta och vänta på att de ska bestämma sig? Härmed annonserar jag ut mig själv som tillgänglig för arbetsmarknaden. Ta-daa! Ni har första tjing! Och ja, jag menar allvar. Jag skulle kunna gå den vanliga vägen, men något säger mig att det är lika stor chans att hitta ett bra jobb på Platsbanken som det är att hitta ett E i Perecs Försvinna.

Så raskt över till det finstilta. Vad har Calliope gjort?
Fyllt 31. Tagit fil kand med litteraturvetenskap som huvudämne. Har också läst svenska, medie- och kommunikation och förlagskunskap med mera. Sedan jag blev klar på universitetet har jag jobbat först på förlag som assistent och sedan i olika bokhandlar. I bokhandlarna har jag gjort allt som tänkas kan, från inköp till skyltning, kassa, info och lager. Jag har varit ansvarig för en större kundklubb, producerat material till kataloger och utskick. Just nu vikarierar jag som butikschef, men vi får alltså se hur länge det varar :)
Parallellt med bokhandelsjobben har jag frilansat som recensent och skrivit i dagstidningar och på nätet om nyutkommen skönlitteratur.

Ni som har följt bloggen vet att jag tycker om att skriva och jag skulle gärna jobba ännu mer med det än jag gjort de senaste åren. Men jag är öppen för alla förslag så länge det handlar om böcker eller språk. Heltid, deltid, distans, frilans, projekt - you name it. Sitter du därute och tror att du har något som skulle kunna passa mig - hör av dig! Maila mig på books.calliope@gmail.com så skickar jag CV. Tveka inte. Du kan få en alldeles egen, tvättäkta Calliope.

8 kommentarer:

Bokbabbel sa...

Äsch vad tråkigt, lycka till!

Paperback Lover sa...

Hej! Din blogg är så bra! Varför är du inte med på bokbloggar.nu? Lägg till dig där så når du ut till ännu fler!

Country Girl sa...

Jamen, lycka till! Hoppas verkligen att du får napp.

Anonym sa...

Det låter hårt, men jag hoppas att det ordnar sig för dig.

Anonym sa...

Lycka till och hoppas att det ordnar sig!

Anonym sa...

Good luck, Calliope! :) Hoppas nån nappar

Aidaho sa...

Lycka till!! Helst skulle jag vilja anställa dig så du kan blogga på heltid, kanske till och med att du kunde spökblogga åt en annan glad amatör...

Calliope sa...

Tack så hemskt mycket - så gulliga ni är!