12 januari, 2012

Vintagebröllop

Idag är det den tolfte januari.
Det betyder att det är exakt fyra månader tills dagen då vårt bröllop ska gå av stapeln. Ett stillsamt Oooooiiihh! är med andra ord på sin plats.
Nu har jag ju redan valt klänning och så, men annars hade jag nog kastat mig över Marnie Foggs Vintage Weddings - en smärre orgie i brudklänningar och bröllopsmode från de senaste 100 åren.


Boken kommer i svensk översättning i april på Bonnier Fakta, och om jag inte drabbats av total prestationsångest (lätt hänt när man ser bilder från andras perfekta, in i minsta detalj genomtänkta bröllop), så kan det nog hända att jag skaffar mig ett ex. Bara för att titta lite. (Kan jag ju försöka lura någon annan med...)


Och när vi ändå är igång; det här är en annan favorit. I kategorin drama och svallande känslor ser vi den här unga damen: 


Underbart!

7 kommentarer:

Lovable sa...

Hallå där! Kastade mig över ditt inlägg eftersom jag för några dagar just bloggat om vintageklänningar (bloggar om brudmode varje dag tillsammans med mitt skrivande) det är fler bland skrivbloggarna som ska gifta sig med vintage-tema och undertecknad anmälde sig så klart för att ta fram idéer enligt en blivande bloggbruds önskemål... Då var det 50-tal med en glamourtouch som var på tapeten. Vilket blir ditt tema?Grattis till det stundande bröllopet!

Bokomaten.. sa...

Jag önskar att den här hade kommit för ett år sedan. Dregglar bara vid tanken och tror det kan bli enstorsäljare! Jag ville ju också ha ett vintage-bröllop och det är man ju säkerligen inte ensam om. Sååååå fina klänningar och bilder!

Och du.. grattis och lycka till! Nedräkningen har börjat!!

Metronyx sa...

Så härliga klänningar, och vad roligt med bröllop. Det finns inget som slår ett bröllop (utom sina barn då ha,ha..men de är ju ibland en produkt av en dylik tillställning).

Pixie sa...

JAAA! Äntligen! Åååh vad pepp jag blir på den här! Nej, jag har inget stundande bröllop, ändå har jag som en liten flicka många gånger drömt om ett med vintage touch. Måste. Ha.

Emmas Bokhylla sa...

Yes, Yes, Yes, den vill jag ha!! Sag den pa adlibris i Oktober, att det stod att den skulle komma nu!
vi gifter oss i september och har itne satt tema anda, skall nog lagga tassarna pa den har forst...!

Emmas Bokhylla sa...

jag sag den pa adlibris i Oktober och blev riktigt besviken nar jag insag att jag var tvungen att vanta tills nu! Menmen, den som har vantat pa nagot gott...

Calliope sa...

Visst verkar den underbar? KAN dock hända att jag kommer ha fått total överdos på bröllop när den väl kommer; har tappat räkningen på hur många timmar som surfats bort på alla fantastiska sidor man kan hitta, med både nya och nygamla bilder... :)
Roligt att bröllopsboomen bland (bok)bloggarna ännu inte är över :D