04 augusti, 2012

Bokpackning på bröllopsresa

Veckan som kommer blir min sista lediga semestervecka innan det är dags att ta mig samman och börja jobba igen - och den ska tillbringas på bästa sätt med att jag och maken ska åka på vår bröllopsresa. South Padre Island vid mexikanska golfkusten är målet, och förhoppningsvis blir det lika trevligt som det ser ut på bilderna jag sett därifrån. Sol & bad galore - de har till och med en sandslottsbyggarkurs man kan gå. När det gäller stilförebilder, satsar jag på något typ det här:  


Ok, kanske lite mindre konstgjord bakgrund, men annars, så ... Posen, boken och det saliga leendet är helt rätt. Särskilt för resan har jag köpt en tygpåse att bära badkläder i. Jag försatt naturligtvis inte tillfället att köpa en med litterär anknytning (vem gillar inte att köpa nördtygpåsar?), så jag införskaffade denna på Barnes & Noble:


Citaten kommer som synes ur en massa roliga böcker. Tycker den är mycket spiffig!
Nu återstår endast den delikata frågan hur många - och vilka - böcker man bör ta med sig på sin bröllopsresa. Å ena sidan: maken kanske tar illa upp om jag tar med för många. Det torde väl vara meningen att vi ska göra annat än läsa. Å andra sidan: hur många böcker behöver man inte för en genomsnittlig badsemester? Tonvis. Å tredje sidan: maken kommer också att ta med böcker och läsa. Å fjärde sidan: vi åker bil härifrån = möjlighet att packa mycket. Jag har en massa skojiga höstböcker som ligger här och väntar på att bli lästa. Med andra ord, beslutsångest! Bibliofilens ständiga ressällskap ...

1 kommentar:

Evalinn sa...

Japp, detta ständiga packa-problem. Jag är dock säker på att du kommer att lösa det galant. Det låter som att ni kommer få en underbar resa! :-D