19 augusti, 2012

Louisiana Literature 2012

Patti Smith, Jonathan Safran Foer, Jeffrey Eugenides, Nicole Krauss, Hisham Matar, Alan Hollinghurst, Kerstin Ekman, Linn Ullmann, Kiran Desai, Göran Sonnevi, Anne Carson ... vill ni se & höra alla dem på en gång ska ni åka till danska Louisiana, som håller sin årliga festival Louisiana Literature 23-26 augusti. Jag är ju på annat håll så jag kan inte fara dit, vilket jag grämer mig lite över när jag ser listan över deltagande författare. Hade framför allt hemskt gärna velat höra Jeffrey Eugenides. Men vad är väl en festival på Louisiana ... Åk dit, ni som har möjlighet! Och missa för all del inte att titta på museets samlingar och skulpturparken samtidigt. Sevärt & jättetrevligt, alltsammans!


Läs mer om Louisiana Literature och se övriga medverkande författare här.

Inga kommentarer: