15 november, 2012

Ring, ring i moshjärnan


Mitt i en period med väldigt mycket jobb, kändes det som en utmärkt idé (icke-utmanande, liksom) att läsa Sophie Kinsellas I've Got Your Number. Jag hoppades på underhållning för mosig hjärna, något väldigt enkelt och förhoppningsvis lite roligt - och det var väl ungefär vad jag fick. I've Got Your Number är en tämligen sockersöt och rätt lättsam chick lit 1A-historia om Poppy Wyatt som tappar bort sin förlovningsring, den där gigantiska, ärvda saken som fästmannen Magnus lämnat i hennes ömma vård. När hon letar efter den, hittar hon av en slump en mobiltelefon i en papperskorg, och på mobilen finns en man vid namn Sam som hon plötsligt finner sig intrasslad med på alla möjliga sätt. Exakt hur det går till är en rätt lång story så jag ska bespara er det - men det är såpass förutsägbart att ni säkert ändå kan gissa själva ungefär vad som händer. Att det redan efter bara några sidor var så lätt att gissa exakt hur allt skulle gå var lite trist, och jag tyckte även att boken var några sidor för lång. Den är inte en av Kinsellas bästa, men inte heller dålig. Lagom för en moshjärna, helt enkelt.

4 kommentarer:

Bokomaten sa...

Hehe, börjar själv känna att hjärnan är på väg mot guilty pleasue-land så här mot slutet av året.. Just Kinsella är jag lite bränd av, men förstått att hennes fristående böcker är lite roligare än Shopaholic-böckerna ändå.

Lingonhjärta sa...

Vet du! Har aldrig läst en Kinsella men det vore lite skönt med lite chicklitt just nu. Snart är det ju hängmattedags för mig här och vad vore mer passande? :D

Calliope sa...

Jag har inte läst någon av Shopaholic-böckerna, men gillar många av de fristående. Remember me, till exempel, är rolig och går bra att börja med om man vill testa :)

Lingonhjärta sa...

Åh underbart :) Då får nog den bli en av mina sommar(vinter)böcker i år tror jag. Tack :D