17 oktober, 2011

Men oj...

... vilka fullständigt otippade Augustnomineringar! I alla fall på vuxenskön. Att Cirkeln blev nominerad bland barn- och ungdom kanske inte var lika överraskande. Men som sagt - vuxen... Jag har ju inte läst en enda av de nominerade! Har jag förlorat min bokväljarmojo?? Ve och fasa. Korparna har jag i och för sig varit inne och kikat på på biblioteket, men inte lånat ännu. Har bara hört gott om den. Men de andra? Nixupixu. Ack, ack. Men det är samtidigt lite kul att det inte blev stora, redan välkända titlar. Ska bli väldigt intressant att se vem som vinner!

8 kommentarer:

Bokomaten sa...

ja, det är faktiskt inte ens särskilt mycket jag är sugen på. Blev faktiskt lite förvånad över Cirkeln ändå, även om det är roligt. Men flera där jag hade trott skulle vara med också som inte var det. Jaja, ska hur som helst bli kul att se vilka som vinner.

H sa...

Cirkeln var väldigt roligt men i övrigt har jag inte läst en enda av de nominerade vare sig inom ungdom, skön eller facklitteraturen och det är nog första gången det händer på länge. Brukar i alla fall ha prickat in någon/några inom varje kategori (och sen kanske jag inte alltid håller med om juryns bedömning men jag brukar i alla fall ha läst en del). Saknar Ester Roxbergs bok och Falkenlands Sfinx. Det positiva (?) är ju iaf att lästlistan utökades avsevärt helt plötsligt ;)

Helena (Fiktiviteter) sa...

och där försvann min kommentar iväg lite för fort men det var min iaf ;)

Böckerx3/Metta sa...

Jag hade hört talas om det mesta, men som sagt inte läst ett dyft. Får kanske råda bot på det :)

Nattens bibliotek sa...

Jag blev lite förvånad över valet av böcker. Jag hade heller inte läst några de nominerade-

Ann Lingebrandt och Johan Wilhelmsson sa...

Amanda Svensson vinner. Eva-Marie Liffner förtjänar att vinna. Bannerheds Korparna är också mycket fin, annars tycker jag det känns som en svag uppställning i den vuxenskönlitterära klassen.

blogg_bohemen sa...

Jag tillhör också dem som inte lyckats läsa en enda av de augustnominerade. Lite förvånad över att Amanda Svensson är nominerade med tanke på den blandade kritiken. Korparna är jag sugen på att läsa.

Calliope sa...

Och även Bengt Ohlsson har ju fått ganska ljumma recensioner... Skönt att höra hur som helst att jag inte är ensam om att vara lite lost bland nomineringarna :)