10 maj, 2011

Hello, mr Auster

I kväll, kära vänner. I kväll!
Då sitter jag bänkad (förhoppningsvis på en bra plats) i Kulturhuset i Stockholm för att titta på ingen mindre än Paul Auster! The man, the myth! Pålåster... kärt barn har många namn.
Jag inväntar spänt min egen reaktion på att till sist få se denne litteräre gigant. Kommer jag svimma, skrika eller tyst krama ett ex av NY-trilogin i famnen? Det återstår att se.
Rapport utlovas!


Och - det glömde jag nästan bort - har jag riktig tur kommer jag också att kunna vara med på inspelningen av Babel i morgon. Då får jag se Auster en gång till, för han är inbjuden som gäst till programmet. Jag hoppas kunna sitta bänkad där också, true stalker style.

10 kommentarer:

Helena (Dark Places) sa...

Ikväll! :)

Vad länge han verkar vara i Sverige förresten! Igår kväll var han på PEN-klubbens årsmöte, och så tydligen Babel imorgon då. Usch, det där lät ju vääääldigt stalkerish...

Vi ses i eftermiddag, ska bli superkul!

Metronyx sa...

Auster, postmodernismen personifierad eller : D Ja, det är lite fördelen att bo nära större städer. Då händer det lite mer på kultur fronten.

Den besatta sa...

Jag är bara lite avundsjuk... not! Jag önskar dig en fantastisk kväll och får hålla mig till Babel :)

Suss sa...

Helt klart ett långt besök i Sverige. På onsdag är han i Malmö.

Ann sa...

Se bara till att karln inte överanstränger sig, så att han klarar av sitt Malmö-besök också! (En riktig stalker skulle förstås åka på båda framträdandena...)

a-lo (the book pond) sa...

Ah, jag tänkte just fråga om du skulle ta dig till Malmö imorgon också, men ser att du ska till Babel i stället. Tror du att vi kan förvänta oss en skrikande/svimmande Calliope i bild? ;) Jag drar inte heller till stadsbiblan, men de livesänder så ska nog kolla på det i stället.

Hoppas du får ett par superdagar i Stockholm!

Nattens bibliotek sa...

Jag ska också dit. Det är nog mycket folk. Biljetterna såldes slut på några dagar.

Anonym sa...

Skånska Dagbladet ska dit, så klart, så vi som inte fick biljetter (eller för den delen orkade försöka få det) kan ju med fördel kolla in skd.se imorgon! ;-)

Frida sa...

Jag kommer att vara med på Babel-inspelningen imorgon. Har till och med ledigt från jobbet för det. Hade jag inte fått så hade jag sjukskrivit mig. Han är stor den mannen!

FRIDA sa...

Åh vad spännande! Jag tänkte gå och titta på honom i Malmö ikväll men gravidvärkande ben tillåter just nu inga utflykter ;-(.

Kan du inte ge oss en rapport om hur det var!!!