24 december, 2010

En riktigt god, snöig jul!

Julafton! En galet vit sådan också, när Calliope, sambon, katten och hunden sitter insnöade i sitt lilla hem och förundrat tittar ut på allt det vita som yr omkring. Snöovädret gjorde att den planerade resan till släkten fick ställas in, men vad göra? Det blir till att trösta sig med extra lästid istället. Jag har laddat upp med en hel hög böcker och hoppas att de åtminstone räcker någonstans in i mellandagarna. Om bara hunden slutar tugga på julgranen, så ska det nog bli en lugn och stilla läsjul här. Jag tänker mig något avslappnat i stil med det här (och lägg till en ask praliner på armlängds avstånd):
Hoppas att ni allesammans också får en riktigt bra jul med tid att gotta ner er i soffan för att läsa-läsa-läsa... Må tomten bringa er miljoner böcker!

3 kommentarer:

Evalinn sa...

Åh vilken fin julhälsning, precis så vill vi ha det! :-) God jul du också!

Ann sa...

Jag är glad att jag lyckades fly Skåne i tid för det välskottade Norrland! Men det verkar ju vara rätt mysigt i alla fall att vara insnöad med böcker...
God fortsättning!

Calliope sa...

Smart drag, Ann! Tror att snön har varit snällare där uppe... Men det har inte gått någon nöd på oss här heller, så jag ska inte klaga. God fortsättning på dig också!