29 juli, 2010

Favorit i repris: bloggträff på bokmässan?

Lyran och En bokcirkel för alla har fått mig att inse att det inte alls är lika långt kvar till bokmässan i Göteborg som jag har inbillat mig. Förra året hade vi en väldans trevlig liten bokbloggarträff, och det bör vi ju absolut ha även i år. Kanske flera stycken, till och med. Jag kommer till exempel förmodligen inte att kunna vara med på träffen som En bokcirkel för alla har på torsdagen.
Av kommentarerna hos Lyran och En bokcirkel... att döma kommer de flesta att besöka mässan antingen under fredagen eller lör-sön. Stämmer det? Om du bokbloggar och ska till mässan, skriv en rad i kommentarerna här och berätta när du är där, så kan vi se om vi kan hitta på något tillsammans! Eller om du känner till någon redan planerad bokbloggarträff utöver de redan nämnda - skriv det också. Vi måste ju ses och dricka kaffe, ju!

10 kommentarer:

MariaH sa...

Vore skoj med en ny träff, har det inte varit tal om nått "bokbloggartorg" inne på mässan? Jag måste nog inse att det närmar sig o börja kolla upp det hela ordentligt.
Jag vet inte vilken dag jag kommer iväg, torsdag eller fredag skulle jag tro..

Calliope sa...

Mm, jag har också hört rykten om att det skulle bli något slags torg/hörn för bokbloggare, lite mer organiserat. Men jag har inte den blekaste om hur/var/när/om det blir. Kanske är det lättast om vi på egen hand ordnar något liknande det vi gjorde förra året, förslagsvis på lördagen. Ska höra med lite fler folk, så får vi se!

Arina sa...

Om jag åker så blir det nog tor-fre. Blir det något då så kommer jag gärna, det var väldigt trevligt förra året.

Fia sa...

Funderar starkt på att åka om så bara för att träffa bokbloggare :-)

enligt O sa...

Är där torsdag och någon dag till. Eftersom jag bor strax utanför Göteborg är jag ganska flexibel, så bestäm den dag som passar de inresande bäst!

Camilla m. Läsdagboken sa...

hej alla,

satsar på lördagen i år, bl.a. för erica jongs seminarium.
officiellt bokbloggarhörn eller inte, hoppas vi kan ses!

Calliope sa...

Jaha, så det är Natur & Kultur som har den berömda hörnan! Då väntar vi med spänning på att se vad de tänker hitta på där.

Oavsett det, vore det väl käckt med en träff på lördagen? Känns som att det är då de flesta kan. Jag återkommer i frågan!

Och Fia, det är klart att du ska åka! Du får ju träffa oss ;)

Bokbabbel sa...

Jag ska på En bokcirkel för allas träff på torsdagen men tycker att lördag skulle vara en ypperlig dag för en andra träff, jag är nämligen i stan on-må (passar på att hälsa på vänner samtidigt)

Fullbokhylla sa...

Jag kommer! Både torsdag och lördag med stor sannolighet!

Bokomaten sa...

Här är inget bestämt annat än att jag ska åka, men kan nog anpassa mig.;) Det var förträffligt trevligt förra året, men det gick så himmelens snabbt! Fick knappt säga hej till alla bloggare förra gången. Känns dock som en "privat" bloggträff skulle kunna vara trevligt oavsett vad som händer hos Natur & Kultur. Och ALLA får vara med förstås.:)