04 november, 2008

Lehane-längtan

Sitter på jobbet och är lite putt över att inte bo i Stockholm. Det är första (och med stor sannolikhet sista) gången det händer. Men jag läste nyss i Bonniers nyhetsbrev att Dennis Lehane kommer på huvudstadsbesök i nästa vecka och jag vill se! Ynk, ynk, ynk över att det inte blir så. Ynk!
Har ännu inte läst The Given Day - är lite avskräckt av tjockleken - men det är väl bara en tidsfråga innan jag kånkar hem ett ex. Tänk så finfint det hade varit att kanske till och med få ett signerat ex nästa vecka... Hrmpf. Det kommer alltså inte att hända. Mupp. Det borde vara obligatoriskt för alla utländska författare som kommer hit att göra åtminstone ett besök i varje hörn av landet. Har dessutom fått för mig att Lehane kanske är lite trevlig att se på live - ni som är där får berätta om jag har rätt. Är osäker på om det finns någon snygg-faktor eller inte. Lova att ni rapporterar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysko. Jag har absolut fått för mig att Du bor i Sthlm. :)

Jag tänkte gå och lyssna på Mr.Lehane. Om det finns några platser kvar vill säga.

Anonym sa...

Jag ska gå och lyssna på Lehane. Lovar att rapportera om den eventuella snyggfaktorn. :)

Calliope sa...

Så bra! Då får vi veta hur det ligger till...på vissa bilder ser han ut som en kort mupp men på andra rätt trivsam...Ska bli spännande att höra vilket som är närmast sanningen :)
Hoppas ni får en trevlig kväll!