09 april, 2014

Lyssna!

De senaste dagarna har jag haft det rysligt trevligt i köket om kvällarna när jag lagat middag, trots att jag varit alldeles själv. Anledningen stavas P-O-D-D. Närmare bestämt är det två stycken som jag lyssnat på medan jag skalat, stekt och kokat: Fantastisk podd och Allt vi säger är sant. Strålande prat om böcker, författare och skrivande!

Fantastisk podd görs av flera olika fantastikförfattare i Sverige och Finland. Här pratas det skrivande och skräck, oknytt och främmande världar. Podden växlar mellan att spelas in på olika ställen med olika författargäng – en garant för att det alltid är varierande och kul att lyssna.
Allt vi säger är sant görs av Lisa Bjärbo och Per Bengtsson, som pratar om ungdomsromaner. En särskild bok/ett särskilt tema får huvudutrymmet varje gång, men sedan handlar det även om mycket annat. Alltid smart, alltid ambitiöst och roligt.

Och nu behöver jag fler bokpoddar att höra på. Kom med era bästa förslag!

3 kommentarer:

An1081 sa...

Mina favoriter på Engelska:

Book Riot podcast: mycket bra informatiom om bokbranschen. Dessutom väldigt underhållande.

Också bra: Book Slam podcast, BBC4 Bookclub, The New York Public Library Podcast och Guardian Books podcast

Calliope sa...

Ja, så roligt med lite engelska poddar! Det har jag letat efter. Tack!

Johanna R sa...

Åh tack för de tipsen.

Ska jag absolut kolla upp.