20 juli, 2012

Unboxing, Texas style



Man tager vad man haver, inte sant? Eftersom jag inte har varken min gigantiska katt eller min minimala hund med mig här i Amerikat, fick vår jackalope agera stand in-djur vid dagens unboxing. Som synes hade jag nu tänkt att efter premium-medlemskapet i Gillian Flynns fanclub, ansöka om provmedlemskap i den andra av bokbloggarnas stora fan clubs: den som tillägnas Elizabeth Hand. Jag har inte läst henne tidigare, men när jag nu plötsligt var på rätt sida Atlanten för att få chansen att beställa Generation Loss begagnad i jättefint skick för bara två dollar + frakt, slog jag till. Ser mycket fram emot att läsa & har naturligtvis orimligt höga förväntningar!


Jackalope? Legendariskt nordamerikanskt djur, vanligt förekommande i Texas. Dess ursprung är höljt i dunkel men en teori är att den är en korsning mellan en mördarkanin och en pygméhjort. Den är skygg men kan höras sjunga med ute i mörkret på prärien när cowboysen sitter och trallar runt lägerelden på kvällen. Den kan härma mänskliga röster men beware - den är farlig! Den är ganska sällsynt eftersom den bara kan föröka sig under åskväder med inslag av hagel, men man kan locka fram den med en skvätt whisky.

3 kommentarer:

Lingonhjärta sa...

Åh hurra för unboxing Texas style. Hoppas du kommer älska den lika mycket som jag och alla andra :)
Och fy vilket otäckt djur. Ganska så gulligt men otäckt...

Calliope sa...

Har läst femtio sidor hittills och är redan hooked!
Och jackalopen, ja han är lite scary... Vill inte möta honom på prärien en mörk natt :)

Metronyx sa...

Ha,ha vilket underbart mytiskt djur, får mig nästan att bli sugen att åka till Texas i hopp om att få se en : )