08 december, 2011

Lockande 1920-tal


I det senaste engelska nyhetsbrevet från Adlibris hittar jag nyutkomna The Scrapbook of Frankie Pratt av Caroline Preston, och faller pladask. Det här måste ju vara för mig: 1920-tal, en ung flicka med författardrömmar, studier vid Vassar, flytt till Paris, umgänge med kulturbohemerna kring Shakespeare and Company... alltsammans presenterat med sjukt snygg vintage ephemera (är inte det ett uttryck att älska, så säg) från författarens egen samling, i en blandning mellan roman och scrapbook. A novel in pictures, säger beskrivningen. Boken är dessutom blurbad av Audrey Niffenegger och Jaqueline Winspear. Ooh, säger jag. Ooh.

Bokvideon gör mig inte heller mindre intresserad:


Denna läggs genast till på önskelistan. Hör du det, tomten?

Adlibris har tyvärr inte så mycket info om boken, men mer finns att läsa hos Amazon.

7 kommentarer:

Bokomaten sa...

Låter som den passar perfekt in mellan mina Masie Dobbs och Daisy Dalrymple.:) Hamnar på önskelistan här också.;)

Calliope sa...

Tror att de titlarna skulle trivas utmärkt tillsammans :)

Jenny Magnusson sa...

Ohhh! Ahhh! Vill ha!

Pixie sa...

Ooooooh Oooooh Oooooh!

Bokbabbel sa...

Oiiiih!

a-lo (the book pond) sa...

Bokomaten, my thought exactly. Tänkte direkt på ms Dalrymple när jag såg det här omslaget.

Behöver jag ens säga att jag också vill HA!

Calliope sa...

Hm, borde jag kanske ta och läsa Dalrymple-böckerna, alltså? Har ju inte gjort det ännu ...