24 januari, 2013

Be still, my beating heart

Dagens ogilla: bokhandlar som skickar ut mail som får en att tro att den där boken som man ivrigt väntar på redan går att köpa, när det i själva verket handlar om att man kan förbeställa den hos dem (men det ser man inte förrän man klickar in på sajten). Borde inte det vara typ ... förbjudet att stressa upp stackars känsliga boknördar på det sättet? Förstår de inte paniken som uppstår när man tror att någon efterlängtad titel har blivit tidigarelagd??? Va? Va? Va? Är mycket upprörd nu. Jag vet att man kan förbeställa, det behöver de inte maila om. Det enda jag bryr mig om är ju boken - och den vill jag ha NUUUUU. Inte sen. Jag yrkar på förbud för falska boksläppsmail.


3 kommentarer:

Bokomaten.. sa...

Det borde faktiskt vara förbjudet... Blir även nyfiken på vad som orsakar sådan hjärtklappning hos Calliope..?:)

Boktjuven Ingerun sa...

En annan rolig/irriterande grej med internet-bokhandlar och icke utgivna böcker är att man ofta ser en text bredvid: "De som köpte xxx köpte också yyy".

Trots att ingen kan ha köpt xxx än!!

Calliope sa...

Bokomaten: det var Patricia Briggs senaste bok, som är tänkt att komma ut i början av mars. Den är eg inte ett av årets mest efterlängtad släpp, men jag gillar verkligen serien och den är framför allt perfekt som avkopplingsläsning. När jag nu hade ett par lediga dagar, hade den varit superb! Men icke ...