17 december, 2012

Ännu mer för boknörden att hänga i granen!

Jag skrev ju om litterärt julpynt häromdagen, men jag måste göra det igen. Ty titta här vad jag har stött på under mitt ivriga letande efter bokstäver och annat skojigt att hänga i granen:


Harry Potters golden snitch! Här hittar du instruktion om hur du tillverkar en egen. 


Fifty Shades of smaklöst Grey-julkulor! Säljes på Etsy, av en butik som även säljer diverse andra egenhändigt målade kulor ... 


Smörig Edward & Bella-bröllopsdekoration från Hallmark


En fin bokstjärna!

4 kommentarer:

Bokomaten sa...

Bokstjärnan var ju jättefin!!! Och den gyllene snitchen gjorde jag faktistk en själv förra året..,) Blev inte riktigt lika snygg som den där dock, men försökte i alla fall..;)

Elen sa...

Snitch och julstjärna borde jag försöka göra. När jag nu ska hinna med det, blir väl nångång i mitten av januari :/
Hursom; grymma!

Maria sa...

Haha, snitchen! Älskar!

Calliope sa...

Det ante mig att Bokomaten skulle vara pysslig nog att våga sig på att göra en snitch! Jag är grymt imponerad av alla som pysslar så fint! Själv har jag nog fortfarande mest trauman av alla misslyckade pyssel man släpade med sig hem från skolan ... :)