06 januari, 2009

Konsten att korrumpera

Moahahaha!
Det var mitt elakaste skratt - det jag skrattar när jag lyckats fånga ännu en oskyldig till vampyrträsket. Genom att jag och en redan vampyrfrälst kollega ivrigt diskuterat Twilight på jobbet fick vi en tredje kollega att läsa Meyer. Hon läste samtliga delar i serien på jullovet och idag kom hon lite diskret och frågade efter om det fanns andra vampyrböcker som var bra. Hon brukade ju inte läsa sådant i vanliga fall, men Meyer var ju bra och, tja... visste jag kanske något? Oh yessss väste jag nöjt, lade armen runt hennes axlar och förde henne bort till fantasyhyllan. Vår utflykt där slutade med att hon köpte samtliga delar av Charlaine Harris Sookie Stackhouseserie. Så nu kan det bara gå utför. Om det är så här det känns att korrumpera oskyldiga själar gör jag det gärna igen. Moahahaha.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du har värvat mig också! Bokslukare sedan flera år som nu beställt en charlaine harris-box på nätet!

ellen! sa...

grattis får man väl säga! jag har läst inlägget nu tre-fyra gånger och varje gång skrattar jag högt. ingen aning om varför... men jag tror det är det där att du väser.
hihi, kul i alla fall.

Anonym sa...

Jag har också lyckats värja en kollega (i vanliga fall ingen storläsare) till vampyrträsket. Hon läste hela Twilightserien på några veckor och kom till mig en morgon helt hålögd. "Jag låg vaken och läste Breaking Dawn till klockan fyra". ÄR det verkligen sant att det är den sista boken i serien?" Jag log lagom maliciöst. Mission accomplished!

Catrin sa...

jag börjar så smått bli vampyrfrälst ag också. Hade envurm för sisådär 15 år sedan med Anne Rices vampyrböcker och nu har jag precis läst Låt den rätte komma in. Men vad som fått mig särdeles intresserad är just Sookie du nämner, har ej läst alls, men maratontittar just nu på Tru Blood som är baserad på böckerna.

Calliope sa...

Det gläder mig att skaran fangbangers växer :)