09 februari, 2013

Författarkramande katter

Två av mina favoritpoeter får varsin rejäl kattkram - Werner Aspenström & Edith Södergran (råder tydligen viss tvekan om det verkligen är Södergran på bilden, men jag tycker att det är likt ... fin bild, hur som). Själv lever jag efter devisen att en kattkram om dagen är bra för magen - men man kan gärna överdosera när tillfälle ges!

Vill också passa på att i sammanhanget tipsa om den ypperliga bloggen The Cultural Cat, som är precis vad det låter som: katter & kultur i ljuv förening! Finns även som Twitterkonto här för oss som behöver vår dagliga kattfix. 

3 kommentarer:

Emmas Bokhylla sa...

Jag gillar verkligen den sidan!
...och mitt kusinbarn, Edith, snart två år är även hon galen i katter. Jag skickade en länk till min kusin från inlägget om just Edith Södergran och förklarade att där komemr förklaringen! :-)

Calliope sa...

Så fint! Ja, Edith Södergran var en kattälskare av stora mått. Hon hade ju sin jättestora katt Totti som hon avgudade; vill minnas att hon tyckte att de t o m hade ett andligt band :)

Bokomaten.. sa...

Inte hört det själv än, men förstått att det var special om författare och katter i Lundströms bokradio i lördags.:) Nästa vecka: bloggare och akvariefiskar! Nä, skojar bara, men hade ju kunnat vara.;)